S1 English Education

Permanent URI for this communityhttps://repository.unimerz.ac.id/handle/123456789/37

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Item
    Utilizing WhatsApp Translation Strategies for Enhancing Online Interaction in English for Specific Purposes Courses
    (Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, 2024-06-30) SUJARWO
    The integration of instant messaging services into educational settings has become increasingly prevalent, providing unique opportunities for enhanced communication and learning. This study aimed to examine the viewpoints of educators and students regarding the use of instant messaging services, such as WhatsApp, in their translation education and instruction. The study employed a qualitative research approach, specifically content analysis, to examine the utterances of two translation lecturers and fifteen ESP students. The results revealed that participants unanimously agreed that instant messaging services facilitated their teaching and learning of translation by using consistent terminology and rephrasing complex tasks to provide guidance throughout the chat. This approach enriched the translation understanding of ESP students. The study suggests using one consistent term to refer to the translation process throughout the text. In conclusion, chatting applications like WhatsApp are powerful and efficient communication tools that can facilitate an engaging, authentic, and meaningful learning experience when effectively included in English for Specific Purposes (ESP) classrooms for online translation interactions.
  • Item
    USING ENGLISH MOVIES FOR ENHANCING STUDENTS’ LISTENING COMPREHENSION
    (UNIVERSITAS MEGAREZKY MAKASSAR, 2024-12-28) SRIWANA
    Kemampuan mendengarkan dalam bahasa Inggris adalah hal utama yang penting untuk dimiliki oleh seseorang terlebih pada siswa. Hal tersebut menjadi alasan dilakukannya penelitian ini. Tujuan penelitian ini yaitu untuk meningkatkan kemampuan mendengarkan siswa melalui penggunaan film bahasa Inggris. Melalui penggunaan film bahasa Inggris dapat menarik perhatian siswa dalam belajar serta membuat mereka mudah dalam memahami pembelajaran yang disajikan. Penelitian ini menggunakan jenis kuantitatif dengan metode Pre eksperimen dengan melibatkan 30 orang siswa dari kelas VII sebagai sampel penelitian. Teknik pengumpulan data dalam Penelitian ini menggunakan pre-test dan post-test. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa pada hasil pre-test nilai mean yang dimiliki adalah 29.80 yang menunjukan bahwa kemampuan siswa pada pre-test masih sangat rendah sedangkan nilai mean pada post-test adalah 52.00 yang menunjukkan bahwa kemampuan mendengarkan siswa mulai meningkat. Hasil data yang dianalisis dengan menggunakan independent sample t-test, menunjukan bahwa Sig.(2-tailed) adalah 0.000 lebih rendah dari 0.05 sehingga hipotesis alternatif (Ha) diterima dan hipotesis nol (H0) ditolak. Peneliti membuktikan bahwa ada peningkatan pada kemampuan mendengarkan siswa melalui penggunaan film bahasa Inggris. Berdasarkan hasil penelitian ini dapat disimpulkan bahwa penggunaan film bahasa Inggris dapat meningkatkan kemampuan mendengarkan siswa kelas VII SMPN 02 Bambang